معرفی شگفت انگیز ترین و زیباترین سواحل كانادا

 سواحل احتمالا اولین چیزی نیست كه وقتی بیشتر مردم به كانادا فكر می كنند به ذهن آن ها خطور كند، اما این كشور شمالی بیشتر از هر كشور دیگری در جهان دارای سواحل است؛ علاوه بر دریاچه های بی شماری كه دارد. برخی از آن ها مناظر دیدنی را ارائه می دهند، درحالی كه برخی دیگر به دلیل ساحل های ماسه ای بكر و آب های گرم آن ها شناخته شده اند. در اینجا برخی از شگفت انگیز ترین سواحل كانادا كه باید در تابستان امسال از آن ها بازدید كنید آورده شده است: 

 
 
١) ساحل لانگ، بریتیش كلمبیا (Long Beach, British Columbia) : 
بخشی از پارك ملی پسیفیك ریم (Pacific Rim National Park), ساحل لانگ بین شهر های توفینو (Tofino) و اوكلوت (Ucluelet) در جزیره ونكوور واقع شده است كه محبوب ترین بخش این پارك است. این منطقه دارای ١٠ مایل ساحل ماسه ای است كه در برابر پس زمینه خیره كننده جنگل های بارانی و كوهستان قرار گرفته است.  این مكان قایق رانان، موج سواران و دوست داران خورشید را به خود جلب می كند و همچنین یه مكان عالی برای تماشای نهنگ ها در بهار و تابستان است كه بیش از ٢٠٠٠٠ نهنگ خاكستری به سواحل مهاجرت می كنند. 
مكان : Long Beach, Pacific Rim National Park, British Columbia, Canada
 
٢) ساحل مانیتو، ساسكاچوان (Manitou Beach, Saskatchewan) : 
ساحل مانیتو، واقع در ٦٢ مایلی جنوب شرقی ساسكاچوان در دریاچه كوچك مانیتو، دارای ٣ ساحل شنی است. این دریاچه كه غنی از آب های معدنی است، با گرانش خاص ده درصد بالا تر از آب معمولی، غرق شدن در آن را غیر ممكن می سازد. علاوه بر این شناوری غیر معمول، گفته می شود كه با شنا كردن در این آب، می توانید از خواص درمانی این آب غنی شده با مواد معدنی بهره ببرید. گفته شده است كه این دریاچه همه چیز را از آبله تا اگزما بهبود داده است. 
مكان: Manitou Beach, Saskatchewan, Canada
 
٣) ساحل دوونشایر، آلبرتا (Devonshire Beach, Alberta) : 
به نام دوك دوونشایر كه در اوایل قرن بیستم از این منطقه بازدید كرده است ، این ساحل دوونشایر نام گذاری شده است و یك مجموعه ساحل به طول ٤ مایل است. این ساحل دارای شن های سفید رنگ است كه در میان تپه های ماسه ای ١٥٠٠ ساله در انتهای جنوبی پارك ایالتی “Lesser Slave Lake Provincial Park” واقع شده است. بزرگترین دریاچه ی تفریحی در آلبرتا، دریاچه "Lesser Slave Lake“ است كه در این پارك ایالتی قرار دارد كه آب های این دریاچه در طول تابستان زلال و گرم است و آن را به مكانی بسیار دوست داشتنی برای ماهیگیری، گشت و گذار و تفریح و شنا تبدیل می كند. این دریاچه به دلیل میزبانی سالیانه مسابقات مجسمه سازی با شن و ماسه در ماه ژوئیه شناخته می شود. 
مكان: Devonshire Beach, Lesser Slave Lake Provincial  Park, Alberta, Canada
 
٤) پارک ایالتی ساحلی گرند، مانیتوبا (Grand Beach Provincial Park, Manitoba) :
در امتداد ساحل شرقی دریاچه وینیپگ ( Lake Winnipeg) یكی از بزرگترین دریاچه های كانادا، پارك ایالتی ساحلی گرند شامل ١.٥ مایل ساحل ماسه سفید و تپه های مرتفع چمن واقع شده است كه یك مركز تفریحی عالی برای شنا، پیاده روی، موج سواری و والیبال ساحلی می باشد. تپه های شنی این پارك می تواند تا ٤٠ فوت ارتفاع داشته باشند. یك مسیر پیاده رودی چوبی زیبا و دوست داشتنی كه به دهه ١٩٣٠ میلادی باز می گردد، در كنار ساحل قرار دارد كه در امتداد آن درختان توتین سسكتون (Saskatoon berries)، نوع خاصی از گیلاس و  زغال اخته قرار دارند. 
مكان: Grand Beach Provincial Park, Manitoba, Canada
 
منبع: کنپارس تراول