حمل و نقل عمومی بدروم

فرودگاه ميلاس - بودروم در 30 کيلومتري مرکز شهر است .
حمل و نقل عمومي در اين شهر مبتني بر تاكسي اختصاصي، تاكسيهاي ون اشتراكي مي باشد.
تاكسيهاي اين شهر نسبتا گران مي باشد. نرخ اوليه تاكسي متر در بدو ورود به وسيله در حدود 2 دلار مي باشد و پس از طي يك مسير 10 كيلومتري در حدود 20 الي 30 دلار مي بايست پرداخت نمود. اين تاكسيها فقط به صورت اختصاصي اقدام به سوار نمودن مسافر مي نمايند.
تاكسيهاي ديگر تاكسيهاي ون هستند كه در شهر بدروم به نام دل موش ناميده ميشوند و ظرفيت 10 سرنشين را دارا بوده و به صورت اشتراكي مورد استفاده مسافران قرار مي گيرند. اين تاكسيها در خطوط مشخصي حركت مي نمايند و كرايه آنها ثابت بوده و براي هر نفر در 1.5 لير جديد مي باشد. اين خودروها در طي مسير خود داراي ايستگاه نمي باشند و بنابه در خواست مسافر توقف مي نمايند.

تاريخچه بدروم
بدروم كه در گذشته هاليكارناسوس خوانده مي شد مهد تمدنهاي بسياري بوده است . اين شهر كه در طول قرون گذشته مورد تعرض و اشغال بسياري از مردماني بود كه از جزاير درياي اژه مي آمدند.اين شهر در گذشته يكي از مراكز بسيار مهم محسوب مي شد و در منطقه بين ايونيا ، لي كيا و كاريا كه نسبت به سايرين كوچكتر است قرار دارد. بدروم يكي از شهرهاي مهم كاريا شد. اين منطقه ، افراد مشهوري همچون مورخ نامدار هرودوت اولين درياسالار زن آرتيميسا اول و آرتيميسا دوم را پرورش داده است.
بدروم در طول تاريخ تحت حاكميت پارسها ، مقدونيه اي ها ، امپراتوري هاي روم و بيزانس بوده است . بيزانس در سال 1071 در مالازگيرت پس از شكست از آلپ ارسلان سلطان سلجوقي ، حاكميت خود بروي آناطولي را از دست داده است .
سلطان عثماني محمد چلبي در سال 1415 در هاليكارناسوس سكونت داده شده است .
شواليه هاي رودوس قلعه بدروم امروزي را ساخته و منطقه را تحت حاكميت خود قرار داده اند.
سلطان سليمان قانوني كه درياي مديترانه را بصورت يك درياچه ترك در آورده است در طي حمله خود به رودوس در سال 1522 همراه با رودوس ، بدروم را هم به سرزمين عثماني اضافه كرده است.

اقتصاد بدروم
بدروم يك مركز توريستي است بيشتر درامد اين شهر از اين صنعت است . صنايع ديگري نيز در اين شهر وجود دارد. ساخت قايقها به مدل كرجي در كارخانه كشتي سازي ايچملر كه اكنون نام آن به شهر بودروم عجين گشته ، همانند گذشته ادامه دارد.در اين تاسيسات كه خود به اندازه كارخانه مي باشد با تكنولوژي مدرن كشتي هاي تفريحي بادباني بسيار لوكس بطول 30 متر توليد مي شود.
در بودروم يك لنگرگاه كشتي به ظرفيت 275 كشتي قرار دارد . همچنين در 12 منطقه نيز خدمات مربوط به تعمير و نگهداري كشتي ها انجام ميگيرد.
صنايع دستي ، كشاورزي و نساجي از ديگر صناعي اين منطقه است. (تور بدروم)