توضیحاتی در مورد آنتالیا

هواي icon04آنتاليا در طول سال تغيير چنداني نمي‌کند، بيشتر روزها گرم و شرجي است. زمستان‌ها کمي خنک‌تر مي‌شود و چند روزي باران مي‌بارد. بهترين وقت سفر به آن‌جا، از اوايل فروردين تا اواخر آبان است که مي‌شود در دريا شنا کرد.(آب و هواي اين شهر به طور کلي مديترانه‌اي بوده که در فصل تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل و باراني مي‌باشد)

icon05براي رفت و آمد در شهر، مي‌توانيد تاکسي بگيريد که خيلي ارزان نيست؛ گاهي چهار يا پنج برابر قيمتي است که براي همين مسافت در ايران مي‌پردازيد، اما ميني‌بوس‌هاي خوبي دارد که به غير از مبدأ و مقصد، اسم ايستگاه‌هاي مياني را هم روي شيشه‌شان نوشته‌اند. يک تجربه‌ي جالب‌تر هم اين است که سوار ترامواي قديمي‌اي شويد که از مرکز شهر مي‌گذرد و هديه‌ي شهر نورنبرگِ آلمان به آنتاليا است.
icon06آنتاليا شهر ورزش‌هاي دريايي مثل موج‌سواري، اسکي روي آب و قايق‌راني است. تور رافتينگ، سوار شدن بر قايق‌هاي بادي و حرکت بين رودخانه‌ي خروشان رافتينگ است. تور کشتي هم از مسافران با غذاها و نوشيدني‌هاي مختلف و موسيقي زنده، روي درياي مديترانه پذيرايي مي‌کند. با استفاده از تفريحات آنتاليا ميتوانيد اوقات شاد و لحظات خاطره انگيزي داشته باشيد .
هر سال جشنواره‌ها و برنامه‌هاي زيادي در آنتاليا برگزار مي‌شود، مثل جشنواره‌ي‌سينمايي پرتقال طلايي که نزديک به سي دوره است از مهم‌ترين جشنواره‌هاي سينماي تجربي شناخته مي‌شود (تور انتاليا)