تنگ بستانک معروف به بهشت گمشده

منطقه حفاظت شده تنگ بستانک معروف به بهشت گمشده در فاصله ??? کيلومتري شيراز در منطقه کامفيروز واقع گرديده است.
منطقه اي عمدتا با پوشش جنگلي و کوهستاني با ميانگين ارتفاعي بين ???? تا ???? متر. داراي اقليم ايراني توراني داراي تابستان هاي خشک و زمستان هاي بسيار سرد که با ريزش برف و يخبندان همراه مي باشد. ميانگين درجه حرارت منطقه بين ?? – ?? درجه و متوسط بارندگي آن ???/?? ميلي متر مي باشد.

تيپ اراضي منطقه بر اساس مساحت (هکتار) و درصد:
کوهها: ????? هکتار با ??/? درصد از کل منطقه
تپه ها: ???? هکتار با ??/? درصد از کل منطقه
فلاتها و تراسهاي فوقاني: ??? هکتار با ?/?? درصد از کل منطقه
دشتهاي دامنه اي: ??? هکتار با ? درصد از کل منطقه
واريزه هاي بادبزني: ?? هکتار با ?/?? درصد از کل منطقه
مسکوني: ?? هکتار با ?/? درصد از کل منطقه

جاذبه هاي گردشگري و اکوتوريستي:
وجود روستاهاي زيباي جنوب تنگ بستانک مانند ساران و کهکرون با چشمه هاي زيبا و سابقه اي هزاران ساله از جاذبه هاي اين منطقه مي باشد. موقعيت جغرافيائي اثر طبيعي تنگ بستانک در مجموعه شبکه گردشگري محور شمال و شمال غرب استان و امکان ارتباط جاده‌اي که با يادمان هاي تاريخي تخت‌ جمشيد، نقش رستم و پاسارگارد از يک طرف و چشم‌اندازهاي طبيعي آبشارمارگون و تنگ براق از طرف ديگر، امتياز ويژه‌اي براي بخش ايرانگردي و جهانگردي استان فارس است که در خور توجه و اهميت مي باشد.
تنگ بستانک,بهشت گمشده,گردشگري,

وضعيت اجتماعي منطقه:
زراعت: ميزان سطح اراضي زير کشت آبي و ديم در منطقه ???? هکتار مي باشد که ???? هکتار به اراضي آبي و ??? هکتار به اراضي ديم اختصاص دارد. زراعت آبي شامل: گندم، جو، لوبيا و شلتوک و ترکيب کشت ديم شامل: گندم، عدس، جو و نخود مي باشد.
باغداري: بطور کلي ميزان سطح اراضي باغي در منطقه ??? هکتار مي باشد که بالاترين ميزان باغ آبي متعلق به روستاي کهکران و کمترين مربوط به آب باد مي باشد.
دامداري: دامداري در منطقه به صورت سنتي و به صورت نگهداري در کنار منازل مسکوني صورت مي پذيرد. در منطقه ???? راس گوسفند و بره، ???? راس بز و بزغاله و ??? راس گاو و گوساله وجود دارد.