کلیسای سکره کر مونمارتر در فرانسه

تور فرانسه- کلیسای سکره کر از جمله مکان هایی است که باید هنگام مسافرت به پاریس حتما از آنها بازدید کرد. این کلیسا نه تنها از نظر ساخت و معماری جذابیت خیره کننده دارد، بلکه احساس عرفانی و مقدس نیز به بیننده القا می کند.

این کلیسا بالای تپه ای به نام مونتمارتر بنا شده است و سالانه افراد بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید آن به کشور فرانسه مسافرت می کنند. این کلیسا در سال 2006 میلادی، لقب دومین مکان گردشگری مذهبی کشور فرانسه را بعد از کلیسای نوتردام از آن خود کرد.
این کلیسای فضای عرفانی دارد و حس آرامش خوبی به بازدیدکننده ها القا می کند. در ضمن، معماری سفیدرنگ این کلیسا نیز بسیار زیباست.
معماری بنای کلیسای سکره کر را معماری فرانسوی طراحی کرده است. برای ساخت این ساختمان در سال 1875، چاه هایی به عمق 33 متر حفر شدند. این چاه ها به عنوان پایه و پی ریزی ساختمان بودند. هزینه ساخت کلیسا را دولت فرانسه تقبل کرده بود.
این کلیسا در سال 1919 بعد از تمام شده جنگ جهانی اول، افتتاح شد. جذابیت اصلی کلیسای سکره کر، معماری منحصر به فرد و زیبای آن است. این کلیسا به شکل یک صلیب ساخته شده است. در اطراف گنبد مرکزی کلیسا،چهار گنبد کوچک تر قرار دارند. گنبد مرکز آن حدود 83 متر بلندی و 16 متر عرض دارد.
بزرگ ترین موزائیک فرانسه در بالای سقف این کلیسا کار گذاشته شده است. این موزائیک مساحتی حدود 475 متر مربع دارد. همچنین یکی از بزرگ ترین ناقوس های فرانسه نیز در حیاط آن قرار دارد. این ناقوس حدود یکهزار و 200 کیلوگرم وزن دارد.