سواحل اطراف جزیره ساموئی

تور تايلند - ساموئي جزيره کوچک استوايي است که براي هر سليقه اي زيبايي در بر دارد و به علت کوچکي دسترسي به کليه نقاط جزيره از طريق جاده حلقه اي اطراف جزيره بسيار آسان است و کل جزيره با نام سواحل آن شناخته مي شود که در ادامه نام چند ساحل با توضيحات مختصر را ذکر مي کنيم:
CHAWENG BEACH (ساحل چاونگ)
شلوغ ترين منطقه جزيره که تقريباً داراي کليه موارد مورد نياز در طول اقامت در جزيره مي باشد. و همچنين داراي ساحل شني سفيد,مغازه هاي صنايع دستي, هتل هاي فراوان, رستوران هايي با مليت هاي متفاوت از قبيل ايتاليايي، برزيلي، فرانسوي، مکزيکي و... ، همچنين رستورانهاي فست فود از قبيل Mc Donald’s , BURGERKING ,PIZZA HUT وPIZZA COMPANY و بارهايي مطابق با هرگونه بودجه مي باشد. سفر به ساموئي تکميل نمي شود مگر پس از بازديد از چاونگ، هر چند آن ها که به دنبال آرامش مطلق هستند شلوغي گيج کننده شبانه آن را زياد مي دانند. محدوده اقامت در اين منطقه از پلاژهاي ارزان کنار ساحل تا هتل هاي لوکس 5 ستاره متنوع است. در سمت جنوب ساحل چاونگ ساحل ديگري به نام چاونگ نوي نيز هست که بسيار زيباست و دسترسي به آن آسان تر است و هتل ها و بارهاي کنار ساحل بسيار زيبايي در آن واقع شده است که آرام تر و خلوت تر از ساحل اصلي چاونگ مي باشد .

CHOENG MON BEACH(ساحل چونگ مون)
ساحل چونگ مون در شمال چاونگ قرار گرفته است و به تازگي هتل هاي معروفي اين قسمت زيبا را براي ساخت هتل هاي خود انتخاب نموده اند. اين ساحل زيبا با آرامشي خاص و همچنين نزديکي به ساحل شلوغ چاونگ ترکيب بي نظيري از آرامش و هياهو را براي ساکنين اين قسمت از جزيره فراهم مي آورد.اين قسمت از جزيره دريايي آرام، رستورانهاي لوکس و ساحل شني سفيد را در کنار يکديگر جمع نموده است.


LAMAI BEACH (ساحل لاماي)
ساحل لاماي در قسمت جنوبي شرقي جزيره ساموئي واقع شده و دومين ساحل شلوغ و پر رفت و آمد آن جا به حساب مي آيد و همچنين داراي رستوران هاي دريايي، رستوران هاي محلي و فست فود نيز مي باشد. از نظر تاريخي اقامت در اين ساحل نياز به بودجه بيشتري دارد ولي با افتتاح چندين هتل جديد اين قسمت از جزيره نيز تنوع بسيار بالايي از لحاظ حق انتخاب مکان سکونت با بودجه هاي مختلف پيدا کرده است. زندگي شبانه نيز در اين قسمت متنوع بوده و در بعضي مواقع شلوغ و پر هياهو همچون چاونگ مي باشد.


BO PHUT BEACH (ساحل باپوت)
ساحل باپوت در خليج کوچک و آرامي در شمال جزيره ساموئي واقع شده است و اکثر بازديد کنندگان از جزيره بر اين باورند که اين ساحل در سطح بالايي از تنوع هتل از لحاظ سازگاري با بودجه هاي مختلف نيز هست. خيابان FISHERMAN VILLAGE (دهکده ماهيگيران) در اين ساحل قرار گرفته که داراي بهترين رستوران هاي دريايي، بوتيک ها و بارهاي کنار ساحل مي باشد و در سالهاي اخير به صورت هفتگي هر جمعه بعد از ظهر مکاني براي ارائه اجناس و غذا هاي محلي به صورت جمعه بازار نيز بوده است. و از ديگر محاسن اين ساحل نزديک بودن به ساحل چاونگ مي باشد.

MAENAM BEACH(ساحل ما ا نم)
اين ساحل نيز در کنار ساحل باپوت در قسمت شمالي جزيره ساموئي واقع شده است که منطقه اي جديد براي توريست ها به شمار مي آيد و فاصله کمي تا فرودگاه جزيره دارد . داراي ساحلي آرام وشني جهت استراحت کامل است. با يادآوري اين نکته که تنها زمين گلف 18 سوراخه و يکي از زمين هاي گلف 8 سوراخ جزيره نيز در اين قسمت است.

TALING NAGAM (ساحل تلينگ نم)
اين ساحل در گوشه ي جنوب شرقي جزيره واقع شده است و تقريباً دورترين ساحل به فرودگاه و مراکز توريسم جزيره است ولي با اين وجود به دليل حضور برند هاي معروف از هتل هاي 5 ستاره و منظرگاههاي بي نظير، مکاني لوکس و به دور از هر گونه هياهو را براي آنانکه به دنبال آرامش و سکوت مطلق مي گردند فراهم آورده است. همچنين اين ساحل مکاني عالي براي قايق هاي بادباني پيشرفته و ماهيگيري در سکوت نيز هست.

NATHORN BEACH(ساحل نتورن)
اين ساحل مدخل اصلي ورودي درياي جزيره ساموئي و همچنين مکان دفاتر و مراکز اداري جزيره نيز مي باشد که به همين دليل داراي جذابيت هاي محدودي براي توريست ها نيز هست.


آب و هوا
سامويي دو فصل دارد: يک فصل گرم و استوايي و يک فصل باراني. در مناطقي مانند پوکت و ساير نقاط جنوبي تايلند، فصل باران 6 ماه به طول مي انجامد و فاصله بين ماه مه تا نوامبر را در بر مي گيرد. اما آب و هواي سامويي در بيشتر اوقات سال خشک است و فصل باران فقط به ماه نوامبر محدود مي شود. درواقع قرار گرفتن سامويي در بخش خوبي از خليج تايلند باعث شده که اين جزيره از باران هاي موسمي شديد که مناطقي مانند پوکت را تحت تاثير قرار مي دهد در امان باشد.