درباره ساموئی

سامويي دو فصل دارد: يک فصل گرم و استوايي و يک فصل باراني. در مناطقي مانند پوکت و ساير نقاط جنوبي تايلند، فصل باران 6 ماه به طول مي انجامد و فاصله بين ماه مه تا نوامبر را در بر مي گيرد. اما آب و هواي سامويي در بيشتر اوقات سال خشک است و فصل باران فقط به ماه نوامبر محدود مي شود. درواقع قرار گرفتن سامويي در بخش خوبي از خليج تايلند باعث شده که اين جزيره از باران هاي موسمي شديد که مناطقي مانند پوکت را تحت تاثير قرار مي دهد در امان باشد. تور تايلند 

گشت و گذار در سامويي
طبيعت بخش هاي مرکزي سامويي را جنگل هاي کوهستاني تشکيل داده است و مهم ترين کوه در اين منطقه نيز «کائو پوم» نام دارد. مناطق کم ارتفاع تر در جزيره با يک جاده ?? کيلومتري به هم مربوط شده اند و گردشگران مي توانند به راحتي از نقاط مختلف جزيره ديدن کنند. در عين حال، آبشارهاي ديدني زيادي هم در سامويي وجود دارد که از معروف ترين شان مي توان به آبشارهاي «هين لات» و «نامونگ» اشاره کرد. اين آبشارها بعد از بارش باران، واقعا ديدني مي شوند.


فرودگاه بين المللي سامويي
با کد بين المللي (USM) که به صورت اختصاصي توسط خط هوايي بانکوک اير وي (BANGKOK AIRWAY) ساخته شده و جزو زيبا ترين فرودگاه هاي دنيا به حساب مي آيد و هم چنان تنها فرودگاه ساموئي است . اين خط هوايي سالها تنها خط هواپيمايي بود که ارتباط جزيره با سرزمين اصلي تايلند را برقرار ميکرد، ولي اکنون علاوه بر اين خط هوايي، اين فرودگاه ميزبان خط هاي هوايي ( THAI INTERNATIONAL AIRWAY)،(FIRE FLY AIRWAYو نيز (SILK AIR) مي باشد و روزانه داراي 18 پرواز به بانکوک، 4 پرواز به پوکت، 1 پرواز به کرابي،1 پرواز به چيانگ ماي، 1 پرواز به پاتايا و همچنين پروازهاي بين المللي به مقاصد سنگاپور،کوالا لامپور و هنگ کنگ مي باشد.

اسکله هاي دريايي(ورودي ماشين و مسافرين)
خطوط کشتي راني راه ديگر ارتباطي جزيره پوکت با سرزمين اصلي تايلند است که شامل يک اسکله در ساحل BIG DUDDHA و يک اسکله در ساحل MAE NAM که مخصوص ورود مسافرين بدون وسيله نقليه مي باشد. همچنين 2 اسکله در ساحل NATHORN و 1 اسکله در ساحل LIPA NOI که جايگاه ورود مسافرين و وسايل نقليه به جزيره پوکت مي باشد.