جزیره هنگام یک مقصد هیجان انگیز در جنوب کشور

ديدن جذابيت هاي کشور خودمون بايد جزو اولويت ها باشه. هنوز مکانهاي بکر با طبيعت حيرت انگيز سرتاسر ايران خودمون وجود داره که سفر کردن بهشون هزينه و دردسر زيادي برامون ندارد. يکي از اين جاذبه هاي گردشگري طبيعي، جزيره هنگام در جنوب کشوره. اطلاعات بيشتر درباره اين جزيره و جزابيت هاش رو در اين مطلب ميبينيد.
جزيره هنگام,آشنايي با جزيره هنگام
جزيره ي هنگام در جنوب جزيره ي قشم واقع شده، و رفت و آمد به اين جزيره براي عموم تنها به وسيله ي قايق هايي که از نزديکي روستاي شيب دراز قشم به منظور بازديد از هنگام حرکت مي کنند امکان پذيراست. پس اول از همه، يه تجربه هيجان انگيز براي سفر با قايق در آب هاي آبي خليج فارس خواهيد داشت!
هنگام جزيره اي کوچکي محسوب ميشه که معمولا گردشگرها براي بازديد يک روزه و يا چند ساعته بهش سر ميزنند.
وقتي از سمت قشم به طرف هنگام حرکت مي کنين، اول دسته ي دلفين هايي رو مي بينيد که به جنب و جوش مشغول هستن. البته بايد اميد وار بود که آب و هوا مناسب باشه تا ديدن دلفين ها رو از دست ندين. دلفين ها عموما صبح ها ديده ميشوند.
جزيره هنگام,آشنايي با جزيره هنگام

بعد قايقدار قايق رو به طرف هنگام هدايت مي کنه. اولين چيزي که نظرتون رو درهنگام جلب مي کنه شن زيبا و براق و ساحل مرجاني هست. شن ها به حدي برق مي زنن که گردشگرها معمولا مقداري از اين شن ها و صدف ها روبراي يادگاري يا سوغات جمع آوري مي کنن و با خودشون مي برند. صخره هاي زيبايي هم در اين قسمت جزيره وجود داره که گاهي کل سطحشون با صدف هاي رنگارنگ پوشيده شدند.
شنا کردن در آبهاي هنگام هم مي تونه خيلي حس خوبي داشته باشه. بعد از کمي وقت گذروندن در اين قسمت از جزيره، با قايق به طرف منطقه اي از هنگام حرکت مي کنيد که مردم محلي حضور دارند. در نزديکي ساحل بقايايي از کشتي غرق شده قرار داره که در نزديکي اش، دسته اي از ماهي هاي رنگي در سطح آب حرکت مي کنند و اگه اتفاقي نون به همراهتون داشته باشيد ميتونيد با دستهاي خودتون به اين ماهي هاي خوشگل غذا بدين. اين يه تجربه فوق العاده است که بهتون اين امکان رو ميده که ماهي ها رو از نزديک خوب تماشا کنيد.

وقتي در اين قسمت جزيره از قايق پياده مي شيد مثل خيلي از جاهاي جنوب کشورمون زن هاي زيادي رو با روبند و لباس هاي قشنگ رنگارنگ مي بينيد که به فروش صنايع دستي اي که با صدف ها و مرجان ها وموجودات دريايي ساخته شدن،مشغول اند. به جز اين صنايع دستي که حسابي براي سوغات مناسبن ،خوراکي هاي جنوبي هم تو اين بازارچه پيدا ميشه. و زنان محلي هم در صورت علاقمندي روي دست هاي گردشگرها نقش حنا مي زنند.