اماکن دیدنی آنتالیا

ماناوگات
رودخانه اي است بي نظير که از جنوب کوه هاي طرس جاري ميشود و به در ياي مديترانه ميپيوندد . بهترين راه بازديد از اين رودخانه گشت با کشتي است که از کنار شهر زيباي سيده عبور مي کند و فرصتي براي بازديد از مناظر ديدني اطراف را به ارمغان مي اورد . همچنين مسافران اين کشتي زماني براي شنا در رودخانه ماناوگات و سپس دريا ي مديترانه را در بر خواهد داشت . زمان تاسيس ماناوگات به طور دقيق روشن نيست ، اما
200-150 سال قبل از ميلاد تخمين زده مي شود . چنانچه از مدارک فهميده مي شود ، حمل بار و انسان از روزگاران اوليه تا سالهاي اخير بر روي رودخانه ماناوگات انجام شده است. ماناوگات در سال 1913 يک روستاي جمهوريه ترکيه شد. آبشار ماناوگات در 4 کيلومتري شمال ماناوگات واقع شده است. يکي از نقاط زيباي مورد علاقه ترکها و همچنين بازديدکنندگان خارجي . اينجا زير درختان صنوبر ، شما مي توانيد از يک ناهار عالي درست شده از فزل آلاي کبابي ، خيسانده شده در شراب سفيد لذت ببريد. تقريبا 3 کيلومتر دورتر شما به شيهلار مي رسيد (??hlar) . از آنجا يک پباده روي ساده يک ساعته به سايت باستاني سلوکيا مي رسيد.

دره عميق پلدار(کورپولو کانيون)
در شمال شرقي آنتاليا ، وقتي به سمت تاشاگيل(Ta?agil) و بش کوناک (Be?konak)مي پيچيد ، يک راه خوش منظره به پارک ملي دره پلدار منتهي مي شود. جاده از روي يک رودخانه کوهستاني رد شده و از ميان جنگلهاي بکر با آبشارهاي خروشان رد مي شود. وقتي به پارک در 92 کيلومتري آنتاليا مي رسيد. شما به دره زيبايي غني از گونه هاي گياهي و جانوران مي رسيد.دره 14 کيلومتر در امتداد رودخانه پلدار امتداد پيدا مي کند و عمق آن در بعضي جاها به 400 متر نيز مي رسد. در اطراف مي توانيد رستورانهاي ماهي پيدا کنيد که منوي لذيذي لرائه مي کنند.
پل رومي اولوک ، بر روي کانيون و پل بوگروم (Bü?rüm)بر روي رودخانه کوجادره (Kocadere) ، شاهکار مهندسي زمان خود بودند. از اين پارک شما دو انتخاب گردشگري داريد، به سمت شهر باستاني سلگه (Selge) يا به مرتفع ترين قله کوهستان دده گول (Dedegöl) با ارتفاع 2992 متر. کوهنوردان نمي توانند در مقابل کوهنوردي ، اکتشاف و اردو زدن در اين منطقه خوش منظره و با ابهت مقاومت کنند.

پرگه
شهري باستاني است که در18 کيلو متري آنتاليا قرار گرفته است. در قرن 12 (قبل از ميلاد) يونانيان مهاجر کوچ عظيمي از شمال شهر ترکيه به جنوب آن داشتند. با آمدن آنها به شرق شهر مدرن ترکيه (جنوب ترکيه) نژادهاي مختلف به اينجا وارد شده و يونانيان اسم آن منطقه را پامفيليا ناميدند. در آن زمان پامفيليا مکاني مهم براي تجارت در شهر پرگه بود که هم اکنون به عنوان شهري تاريخي ياد ميشود.

آسپندوس:
که به آمفي تاتر معروف است که در8 کيلو متري شهر سريک واقع شده است .اين شهر 1000 سال قبل از ميلاد به دست يونانيان بنا شده است و يکي از ثروتمند ترين شهر هاي زمان خود بوده است. آمفي تاتر اين شهر 200 سال بعد از ميلاد توسط رومي ها بنا شده که آسپندوس در مسير پر رونق تجاري آن زمان همه را حيرت زده ميکند و اکثر توريست ها يي که به آنتاليا مي آيند از منطقه تاريخي و زيبا ديدن مي کنند.

پارک آبي آکوالند آنتاليا
آکوالند Aqualandاين مجموعه يکي از زيباترين مراکز آبي تفريحي ترکيه ميباشد و در منطقه ساحلي کنياآلتي قرارگرفته است . دراين مکان شما و خانواده تان با بهره گيري از سرسره هاي مختلف و بازيهاي آبي متفاوت روز خوبي را سپري مي نماييد . در ميانه روز شما ميتوانيد به تماشاي برنامه شاد و زنده آکوالند بنشينيد که شامل موزيک و مسابقه هاي جالب ميباشد و شما هم ميتوانيد يکي از شرکت کنندگان اين برنامه باشيد .
قابل ذکراست که در صورت تمايل ميتوانيد در ساعت معين به برنامه نمايش دلفينها در محوطه اي جدا بنشينيد . (دلفين لند ) .