آب و هوای ساموئی

اين مجموعه به دليل اين که تحت تاثير بادهاي موسمي قرار دارد به طور کلي بارندگي و درياي مواج از خصوصيات اصلي آن محسوب مي شود و همچنين طبق آمار ثبت شده داراي حدود 2000 ميلي ليتر بارندگي سالانه و دما به صورت ميانگين 23 درجه سانتيگراد مي باشد.
بهترين فصل براي بازديد از مجموعه بين ماه هاي فبريه و اپريل ميلادي است که با وجود گرماي هوا، سواحل آن آرام و بسيار زيبا هستند و همچنين با توجه به بادهاي موسمي در ماه هاي نوامبر و دسامبر خليج تايلند همواره مواج و باراني ست و سفر به اين جزاير توصيه نمي شود و مديريت پارک اين مجموعه را معمولاً در اين بازه زماني تعطيل مي کنند. تور تايلند

2)جزيره لاک پشت(KOH TAO & KOH NANG YUAN)
اين مقصد زيبا براي غواصان کل دنيا از2 جزيره اصلي به نام هاي KOH NANG YUAN که سطح آن غالباً کوهستاني است و 30 % از آن را دشت پوشش داده که مجموعاً 17/96 کيلومتر مربع مساحت دارد و جزيره KOH TAO که در زبان محلي به معني جزيره لاکپشت نيز هست در کل کمي بيش از 21 کيلومتر مربع دشت يافت مي شود و بقيه جزيره پوشيده از کوهستان است. از لحاظ موقعيت نيز حدوداً در 70 کيلومتري شرقي از سواحل 2 استان تايلند به نام هاي (SURATTHANI &CHAMPON) در خليج تايلند واقع شده اند.
اسم KOH TAO توسط اولين مهاجران به اين جزيره اطلاق گرديده است که به دليل شباهت شکل ظاهري آن به لاک پشت مي باشد و تصادفاً جزيره مکان اصلي زندگي لاک پشت هاي سبز و لاک پشت هاي منقار دار نيز مي باشد. توسعه گردشگري تاثير منفي بر زندگي اين لاک پشت ها داشته است هر چند که در سال 2004 طي همکاري که بين نيروي دريايي تايلند و سازمان KT-DOC انجام گرفت حدود صدها لاکپشت نوجوان در منطقه رها سازي شدند.
اين جزيره براي غواصي و شنا با ماهي ها بسيار مشهور است و همچنين براي پياده روي و سنگ نوردي نيز پيشنهاد مي شود. معروف ترين قسمت جزيره ساحل SAIREE است که در قسمت غربي جزيره با ساحلي پوشيده از شن هاي سفيد به طول 1.7 کيلومتر و قسمتي از آن نيز با سنگ هاي بزرگ پوشيده شده است واقع است و هتل هايي با قيمت هاي متوسط و زيبا در آن آماده ي پذيرايي از مسافران است.
ساحل CHALIK BAAN KHAO در قسمت جنوبي جزيره براي کساني که قصد فرار از شلوغي و مشغله زندگي را دارند مناسب است چون داراي جنگل و ساحل بسيار زيبا در کنار يکديگر مي باشد و سالانه ميزبان سنگ نورداني ست که مي خواهند از ورزش و فضايي آرام لذت ببرند.


3) KOH PHANGAN (جزيره پانگان)
جزيره پانگان در جنوب شرقي تايلند در ميان 2 جزيره ساموئي و کو تائو واقع شده است و جزو استان SURATTHANI تايلند است و شهرت آن براي مهماني ماه کامل (FULLMOON PARTY) و ساحل هترين (HAAD RIN BEACH) آن است که مراسم خاص و بسيار مهيجي در اين مهماني ها اجرا مي گردد.