موزه دبی

جاذبه هاي گردشگري امارات- موزه دبي يکي ديگر از مکانهاي ديدني دبي است.قلعه الفهيدي‌ که در سال 1800 بنا گرديد، موزه دبي را در خود جاي داده و به نظر مي‌رسد که قديمي‌ترين بناي دبي است.
در گذشته، از اين قلعه براي دفاع از شهر دبي در برابر قبايل جنگجوي همسايه استفاده مي‌شد و در زمانهاي مختلف تاريخي، به عنوان مقر حکومت، اقامتگاه امير، انبار مهمات و زندان نيز مورد استفاده قرار گرفته است. ديوارهاي اين قلعه از مرجان و صدف دريا ساخته شده‌اند که با آهک به هم چسبيده‌اند. تيرهاي چوبي به نام نگهدارنده اشکوب‌ بالايي را نگه مي‌‌دارند و سقف از ساقبرگهاي‌ نخل، گل و گچ ساخته شده است. در ورودي قلعه، يک در بزرگ با ميخهاي‌ آهني وجود دارد و ديوارها و برجهاي‌ جنگ‌زده آن گواه منازعات گذشته هستند.

هدف اصلي از پيدايش آن عرضه و ثبت زندگي سنتي بود که بخش عمده‌اي از آن با سرعت در حال محو شدن است.
در ورودي موزه، بازديد‌کننده مي‌تواند مجموعه‌اي از نقشه‌هاي قديمي خليج فارس و امارات‌ را همراه با عکسهاي هوايي که توسعه شهري قابل ملاحظه دبي را بين سالهاي 1960 و 1980 نشان مي‌دهند، مرور نمايد.

در اين مکان آلات موسيقي و طبل، فلوت، چنگ، ني انبان که ساخته شده از پوست بز است و ساير آلات محلي که در مناسبتهاي بزمي به کار مي‌رفتند، و همين طور خنجرهاي‌ معروف به هنجر‌ بيشتر قابل توجه هستند و همچنين شمشيرها، نيزه‌ها، کمانها‌ و پيکانها، زره‌هاي ساخته شده از پوست کوسه، تپانچه‌ها و تبرها به نمايش گذاشته مي‌شوند.در نزديکي اين موزه يک خيمه که نمونه اي از يک خانه تابستاني عربي است و قايقهاي‌ محلي وجود دارد.