گردشگري در دبي

گردشگري يکي از استراتژي هاي مهم امارت دبي براي سرازيري دلار به امارات متحده مي باشد . جاذبه گردشگري دبي مبتني بر خريد است گر چه جذابيت هاي مدرن وتاريخي نيز دارد .

حمل ونقل

دبي در محل تلاقي اروپا ، آسيا و آفريقا واقع شده که موجب دسترسي آسان به آن مي باشد. بيشتر پايتخت ها و شهرهاي مهم پروازهاي مستقيم به دبي را دارند. بيش از 80 خط هوايي به فرودگاه بين المللي دبي مي رود و از آنجا برمي گردد که موجب شده يکي از شلوغ ترين فرودگاه هاى دنيا شود .

مقررات ورود
بيشتر مسافران بايد ويزا براي ورود داشته باشند. اما شهروندان تعدادي از ايالات در اروپا و جاهاي ديگر (شامل استراليا و زلاند نو) مي توانند مهر اجازه ي ورود را روي پاسپورتشان به محض ورود تا 90 روز داشته باشند. بازديدکنندگان از مليت هاي ديگر بايد از ضمانت ساکنان امارات متحده يا يک شرکت يا هتلي که مجوز آن صادره از امارات متحده است برخوردار باشند و تا 30 روز اجازه اقامت دارند .

فستيوال خريد دبي
اين فستيوال هر ساله به مدت يک ماه از ژانويه شروع مي شود. اين فستيوال کل امارات را به يک مرکز خريد دبي تبديل مي کند. علاوه بر آن، اين فستيوال دربرگيرنده برنامه هاي موسيقي، نمايشگاه هاي هنري و رقص محلي مي باشد.

فستيوال دبي

 

اطلاعات کلي در مورد دبي
دبي در سال 1830 يک آبادي کوچک بود با ساکنيني که از راه ماهيگيري، استخراج مرواريد و کشاورزي در مقياسي کوچک امرار معاش مي کردند. در آن زمان، دبي توسط شاخه اي از قبيله بني ياس از وادي ليوا در جنوب، جايي که هم اکنون شهر ابوظبي قرار دارد، اداره مي شد. خانواده آل مکتوم که اکنون نوادگان آن ها کشور را اداره مي کنند، رهبري اين قبيله را به عهده داشتند. تا سال 1800 تغيير خاصي در دبي بوجود نيامد تا اينکه شيخ مکتوم بن حشر آل مکتوم، حاکم وقت، معافيت هاي مالياتي را براي تجار خارجي وضع نمود و اين باعث گرديد تا تجار زيادي محل تجارت خود را از ايران و منطقه شارجه به دبي منتقل نمايند. بعدها انگليس يک خط کشتيراني بين دبي و هند و ساير بنادر مهم منطقه برقرار نمود .

اطلاعات ضـروري در سفر به دبي
اگر در مدت اقامت در دبي نياز به ويزيت پزشک پيدا کرديد ، دو گزينه در اختيار شما است: خصوصي يا دولتي . در صورتي که بيمه پزشکي داشته باشيد ، مي توانيد به بيمارستان هاي خصوصي مراجعه کنيد و اگر حاضر به مراجعه به بيمارستان هاي دولتي هستيد ، مي توانيد به بيمارستان راشد ( 043374000 ) ، بيمارستان اصلي اور‍ژانس در دبي ، واقع در کنار خور دبي ، يا به بيمارستان ايراني ( 043440250 ) واقع در جاده الوصل در سطوه مراجعه کنيد . اگر نياز به آمبولانس پيدا کرديد ، براي خدمات اورژانسي شماره 999 را بگيريد ، و يا اينکه اگر وضعيت چندان بد نيست و مي توانيد خودتان به آنجا برويد درمان در بيمارستان راشد براي همه اورژانس ها رايگان است و مشاوره با پزشک 100درهم هزينه دارد و داروهاي تجويز شده را مي توان از هر داروخانه اي خريداري کرد . بيمارستان ايراني براي مشاوره 50 درهم مي گيرد و معمولاً از داروخانه بيمارستان داروي مجاني ارائه مي کند . در صورتي که نياز به خدمات پزشکي براي کودکان داشتيد بيمارستان الوصل (043241111) به عنوان يکي از بهترين مراکز مراقبت اطفال در خاورميانه ) دولتي يا خصوصي ) مشهور است و نزديک تقاطع وافي واقع شده است .

داروهاي ممنوعه در امارات
در کشور امارات علاوه بر مواد مخدر و داروهاي روان گردان که داراي مجازات هاي سنگيني در دادگاه هاي اين کشور مي باشد ، حمل و مصرف هر گونه داروهاي مسکن کدئين دار و قرص هاي آرام بخش که در داروخانه هاي ايران به وفور يافت مي شود نيز جزو مواد مخدر محسوب شده و داراي محکوميت هاي قضايي مي باشد . جهت پيشگيري از بروز هر گونه مشکل براي مسافرين توجه به موارد ذيل الزامي مي باشد : از همراه داشتن هر گونه داروهاي آرام بخش اعم از قرص، شربت، آمپول هاي اعصاب و خواب آور و مسکن هاي داراي کدئين در هنگام ورود به امارات ، به شدت پرهيز نمايند .