معرفی زیباترین دهکده ها و روستاهای توریستی کانادا

 ممکن است که برای شما این سوال پیش آمده باشد که زیباترین دهکده ها و روستاهای کانادا کدام هستند؟ بیش تر مردم جهان، کشور کانادا را با جاذبه های طبیعی نمادین آن که بیش تر در استان های ونکوور و مونترال و همچنین مراکز جهانی آن ها و آبشارهای نیاگارا و ویستلر تصور می کنند. با این حال، روستا های کوچک و دهکده های کانادا اغلب دارای بی نظیر ترین مناظر و همچنین سنت های غنی هستند که از چشم بسیاری از بازدیدکنندگان پنهان شده اند که از میان آن ها می توان به جوامع ساحلی جذاب ساحل شرقی و دهکده های تاریخی روستایی کبک اشاره کرد. هدف این مقاله معرفی زیباترین دهکده ها و روستا های کانادا است که شما می توانید در آن ها به تحصیل و تفریح بپردازید.

 
1.     فرلیگسبورگ در کبک (Frelighsburg) :
فرلیسبورگ، یکی از زیباترین دهکده های کبک است که در مکانی شگفت انگیز در پای کوه پیناکل (Pinnacle) و در کنار رودخانه پیک (Pike) قرار گرفته است. این روستا در نزدیکی مرز ورمونت واقع شده که در اواخر قرن هجدهم توسط وفاداران آمریکایی ایجاد شده است. بسیاری از ساختمان های آن دوره از ترکیب آجر و چوب ساخته شده اند که تا به امروز سر پا باقی مانده اند. جاذبه های خاص این دهکده شامل صومعه اوایل قرن بیستم و یک آسیاب مربوط به سال 1839 می شوند. دره اطراف این دهکده، منطقه ای عالی برای رشد سیب است که همین امر موجب شده است که در حومه این شهر، تعداد زیادی باغ سیب و انبار های آب سیب وجود داشته باشند.
 
 
2.    Victoria-by-the Sea در پرنس ادوارد آیلند :
Victoria-by-the Sea در سواحل تنگه نورتمبرلند (Northumberland Strait) در میانه راه بین شارلوت تاون و سامرساید واقع شده است. این دهکده در اوایل قرن نوزدهم تأسیس شده و این دهکده با وجود خانه های رنگارنگ میراث ویکتوریایی، فانوس دریایی کوچک زیبا و محلی های راحت به دهکده ای دلربا و فریبنده تبدیل شده است. همچنین این دهکده به خاطر جذب صنعتگران حرفه ای و همچنین بازدیدکنندگانی که قادر به ساخت شمع و سفالگری در گالری های هنری می شوند، مشهور است. این روستا مکانی عالی برای قایقرانی یا بازدید از سواحل موجود در کناره های تنگه نورتومبرلند است.
 
3.    مرریکویل در انتاریو (Merrickville) :
نام مستعار این دهکده، جواهر ریدو بوده که عنوان زیباترین دهکده کانادا توسط جوامع بلوم به این دهکده اختصاص داده شده بود. تعداد ساختمان های میراثی مشخص شده این دهکده نسبت به سایر جامعه انتاریو بسیار بیش تر است که از این میان می توان به کلیسا های گوتیک دوست داشتنی، خانه های سنگی تاریخی و خانه های ویکتوریایی بزرگ اشاره کرد. بیش تر این ساختمان ها به مغازه های پر رونق هنری که محل فروش صنایع دستی، عتیقه جات و آثار هنری تبدیل شده اند. کانال ریدو از میان این دهکده می گذرد و زیبایی خاصی را به آن می افزاید. این کانال، یکی از مهمترین مسیر های کشتی رانی بوده که در حال حاضر یکی از محبوب ترین مکان ها برای کایاک رانی و کانو است.
 
 
4.    واترتن در آلبرتا (Waterton) :
واترتن، یک دهکده کوچک کوهستانی است که در امتداد یک دریاچه در میان پارک ملی دریاچه های واترتن قرار گرفته است. این دهکده در نزدیکی مرز کانادا و ایالات متحده در پارک 195 مایل مربع که در سایت میراث جهانی به عنوان پارک بین المللی صلح ثبت شده است قرار گرفته است که دارای مرز مشترک باز با پارک ملی Glacier در مونتانا است. بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد  این روستا می شوند، منظره چشمگیر هتل تاریخی پرنس ولز با پس زمینه کوه ها به استقبال آن ها می رود. علارقم محبوبیت پارک ملی این منطقه، این دهکده به طور خاصی ساده و راحت است و دارای رستوران ها، فروشگاه ها، هتل ها و سایر امکانات گردشگری است.