اطلاعاتی در مورد کشور تایلند

تايلند در قلب جنوب شرق آسيا، بين کشورهاي هند و چين و در شمال خليج تايلند و شرق درياي آندامان واقع شده است. تايلند با مالزي در جنوب، با ميانمار (برمه) در شمال غرب، بالائوس در شمال شرق و با کامبوج در جنوب شرق هم مرز است. شمال اين کشور، کوهستاني با بلندترين قله تايلند به نام دوي اينتانون Doi Inthanon است. مرکز آن دره هموار رودخانه چائوپرايا Chao Phraya است که به خليج تايلند منتهي مي شود، جنوب آن نيز منطقه اي کم عرض است که به شبه جزيره مالزي مي رسد. مساحت تايلند 115/513 کيلومتر مربع و طول سواحل آن 3219 کيلومتر است. اين کشور 76 ايالت دارد و بانکوک که پايتخت آن است، تقريبا در مرکز آن و در کنار رودخانه چائوپرايا واقع شده است.
تايلند 65.068.149 نفر جمعيت دارد که مليت و زبان آنها تايلندي و Thai است. از اين تعداد، بيش از 10 ميليون نفر در بانکوک زندگي مي کنند. تور تايلند
حدود 75 درصد از جمعيت اين کشور تايلندي، 14 درصد چيني و 11 درصد از باقي قوميت ها هستند. بزرگترين گروه غير تايلندي ها را چيني ها تشکيل مي دهند که اکثرا در محله چيني هاي China Town بانکوک زندگي مي کنند.
پادشاهي
پادشاهي تايلند که از نيمه هاي قرن 14 به وجود آمده است، تا سال 1939 با نام سيام Siam در جهان شناخته مي شد. حکومت اين کشور در سال 1932 با وقوع تحولي انقلابي، به پادشاهي مشروطه تغيير پيدا کرد و پادشاه فعلي تايلند نيز از سال 1946 در راس حکومت اين کشور قرار گرفت. رياست دولت در تايلند به دست نخست وزير و شهر بانکوک، پايتخت اين پادشاهي و مرکز فعاليت هاي سياس، تجاري و فرهنگي آن است. بانکوک همچنين محل سکونت خانواده سلطنتي تايلند نيز است. پادشاه عفلي تايلند، راماي نهم يا H.M Bhumibol Adulyadej نام دارد و بيش از نيم قرن است که بر تايلند حکومت مي کند. وي که در واقع نهمين پادشاه از سلسله چاکري Chkeri به شمار مي رود، تاکنون طولاني ترين دوران سلطنت در ميان پادشاهان تايلند و نيز در ميان پادشاهان دنيا داشته است.
پرجم اين کشور از 3 رنگ قرمز، سفيد، آبي تشکيل شده که به ترتيب نشانگر ملت، مذهب و پادشاهي تايلند هستند. نماد ملي تايلند و خاندان سلطنتي، به شکل پرنده بزرگ افسانه ي در آيين بودايي است که گارودا Garuda خوانده مي شود.