جاذبه های گردشگری اسپانیا

بارسلونا دومين شهر اسپانيا و يکي از توريستي ترين مناطق با تعداد زيادي بازديد کننده را داراست.قدمت شهر بارسلون به قرن اول ميلادي بازمي‌گردد که توسط اقوام کارتاژ پايه‌گذاري شد و در دوران فتح اندلس، اين شهر نيز شاهد لشگرکشي‌هاي مسلمانان بود. مسلمانان اين شهر را «برشلونه» يا «برشنونه» مي‌‌ناميدند که برگرفته از نام لاتين «بارسينونا» بود. در آن دوران اين شهر به خاطر فراواني گندم، حبوبات و عسل معروف بود و از سواحل آن مرواريد به دست مي‌‌آمد به همين دليل محل تاخت و تاز يونانيان بوده و در قرون وسطي نام «بارسلونا» را يونانيان بر اين محل گذاشتند. شهر بارسلون هم‌اکنون نيز يکي از غني‌ترين شهرهاي اسپانيا از لحاظ فرهنگي و مراکز مهم بازرگاني و صنعتي است.اين شهر بندري مرکز استان بارسلون و ناحيه خودمختار کاتالونيا و پس از مادريد، مهمترين شهراسپانياست. بارسلون همان‌ است که از يک شهر اروپايي انتظار داريد؛ دريا و ساحل، رستوران‌ها و کافه‌هايي که تا پاسي از شب گذشته بازند، خيابان‌هاي پر توريست، آثار ديدني و موزه‌ها، آثار معماري معروف، خريد و تفريح.تنها مشکلي که در اسپانيا خواهيد داشت انتخاب بين اين همه مکان ديدني در اسپانيا مي باشد.

موزه پيکاسو:
يکي از بزرگترين مجموعه‌هاي موجود از آثار پابلو پيکاسو هنرمند قرن بيستم اسپانيا است. اين موزه يکي از محبوب‌ترين و پربازديدترين موزه‌هاي بارسلون مي‌باشد و از پنج ساختمان کنار هم متعلق به قرون وسطي تشکيل شده است.

موزه ميرو :
اين موزه نگهدارنده آثار هنرهاي معاصر و هنرمندي به نام خوآن ميرو است. خوان ميرو، نقاش، مجسمه ساز و سفالگر اسپانيايي ميباشد که در سال ???? ميلادي چشم از دنيا گشود. در اين موزه بيش از هزاران آثار هنري زيبا از اين هنرمند در معرض ديد است و بيشتر آنها در سبک سورئاليسم، فوويسم، کوبيسم و انتزاعي ميباشند. بيشترين مجسمه ها و نقاشي هاي اين هنرمند در موزه ميرو جمع آوري شده اند و برخي از آنها تا چند ميليون دلار نيز قيمت گذاري شده اند. ساختمان موزه نيز خود به تنهايي جزو زيبا و ديدني موزه محسوب ميشود. معماري اين موزه که به نوعي تلفيق بين معماري مدرن و کلاسيک ميباشد، بازديدکننده را مسحور خود ميکند.

اکواريوم بارسلونا :
آکواريوم بارسلونا يکي ديگر از جاذبه هاي توريستي بارسلونا از مشهورترين و بزرگ ترين آکواريوم هاي جهان است. اين آکواريوم بزرگ از ?? آکواريوم مجزا تشکيل شده است و حدود ?? هزار نوع و ??? گونه مختلف از ماهي ها و جانوران آبزي در آن زندگي مي کنند. در اين آکواريوم انواع حيوانات و جانوران آبزي زندگي ميکنند. جذابيت آن اين است که مردم مي توانند وارد تونل هاي شيشه اي آکواريوم بشوند و از نزديک اين ماهي ها و جانوران را تماشا کنند. تنوع گونه هاي مختلف موجودات يکي از دلايل شهرت آن در جهان است. اين آکواريوم يکي از بهترين ديدنيهاي بارسلونا و جاذبه هاي گردشگري اسپانياست. تور هاي لحظه آخري
صومعه (Copy)
صومعه پادشاهي لاانکارناسيون مادريد :
صومعه لاانکارناسيون که در شهر مادريد (پايتخت اسپانيا) واقع شده است، يکي از شاهکارهاي هنر معماري اسپانياست که حدود ??? سال قدمت دارد. ملکه مارگارت همسر فيليبس سوم اسپانيا دستور ساخت اين بنا را که متعلق به بانوان نجيب اين شهر بود در قرن ??صادر کرد.ديوار ها و پيکرتراشي هاي اين بنا بسيار زيبا و تماشاي است و ان را به پرستشگاهي مهم در اين شهر تبديل کرده است.معمارفراي البرتودلامارده ديوس که ان را بين سالهاي ????تا???? با سردري بسيار ساده ساخته است.


gardesh.info