برخی جاذبه های گردشگری آلانیا

برج سرخ : برج سرخ داراي بنايي 8 ضلعي که نماد 13 شهر مي باشد در بندر آلانيا واقع شده است. ساخت و ساز ساختمان در زمان سلطنت سلطان سلجوقي آناتولي علاء الدين (1KAY QUBADH ) شروع شد و در سال 1226 تکميل شد. سلطان، معمار تکميل کننده بنا ابوعلي رها را از حلب سوريه به آلانيا براي تکميل ساختمان آورد. نام اين برج برگرفته از رنگ آجر قرمزي است که در سنگهاي بريده شده قسمتهاي تحتانياستفاده شده است. بين جبهه شرقي و غربي اين قلعه كه هنوز هم با استحكام زيادي سرپا ايستاده است بواسطه موقعيت محل استقرار آن ، داراي يك اختلاف ارتفاع 2 متري است . اين قلعه 8 ضلعي در 5 طبقه و شامل همکف مي باشد. از وسط طبقه همكف تا طبقه پنجم يك پلكان وجود دارد . اين قسمت كه بعنوان آب انبار مورد استفاده قرار مي گرفت ، ستون فقرات قلعه محسوب مي گردد. مخزني در وسط برج وجود دارد که نور خورشيد به آن مي تابد. اين برج به منظور محافظت ازبندر و کارخانه کشتي سازي ازحملات نيروي دريايي و براي مقاصد نظامي در طي قرن ها استفاده شده است. در سال ???? طبقه اول براي بازديد از برج آماده و تبديل به موزه مردم شناسي شد.

· غار Damlatash : غار Damlatash در سال 1948 در حالي که کارگزان ساختمان در بندر کار مي کردند پيدا شد. قنديل هاي شگفت انگيز 15000 سال و استالاگميتها به تمام اشکال ممکن در داخل موجود مي باشد. از آن زمان به بعد اين غار تحت حفاظت بود و مطالعات متعدد بر روي آن آغاز شد. همراه با زيبايي طبيعي غار Damlatash و فضاي بزرگ آن باعث مي شود افرادي که بيمار آسم بهتر شوند. اگر شما مبتلا به چنين بيماري هستيد قطعا بايد از غار Damlatash بازديد کنيد. اين غار مکان مناسبي براي گردشگران که در آن علاوه بر ديدن مناظر خارق العاده طبيعي امکان ديدن سنگهايي تغيير شکل يافته نيز وجود دارد ، در اين غار ديوارهاي سنگي که به طرز خارق العاده در طول زمان تغيير شکل داده تصاوير بسيار زيبايي را خلق کرده اند. در همين محدوده موزه باستان شناسي و قوم نگاري نيز وجود دارد که بازديد از آنها نيز خالي از لطف نمي باشد . تور آلانيا

· تور قايق بادباني بر روي رودخانه ماناوگات : اين سفر در طول دره زيبا و معروف ماناوگات و آبشار آن برگزار مي شود. در طول سفرمان شما از مناظر شگفت انگيز و زيباي آن لذت مي بريد. اين آبشارها مرتفع نيستند و اين آبها شفاف و همواره خروشان و با قدرتي که به صخره ها مي خورد منظره زيبايي درست مي کنند.