سوغات استانبول

استانبول يا قسطنطنيه بزرگترين شهر ترکيه و از مراکز فرهنگي، اقتصادي و توريستي اين کشور مي باشد. تنوع سوغاتي هاي استانبول زياد است مي توان به هنرهاي دستي، فرش و قاليچه ،زيورآلات و … اشاره کرد که انواع سليقه ها را راضي مي کند. به دليل تنوعي که در سوغات شهر استانبول وجود دارد و اينکه اکثر مسافران به قصد خريد به اين شهر سفر مي کنند به معرفي بازارها و اجناس و سوغاتي هايي که مي توان در هرکدام تهيه کرد، مي پردازيم.

بازار کاپالي چارشي استانبول، بازار مسقفي است که بيش از چهارهزار مغازه مي توان در آن ديد. اين بازار کوچه هايي دارد که هر کدام بر اساس فعاليت انجام شده، نامي دارند. بعنوان مثال کوچه اي مخصوص فرش فروشان،کوچه اي مخصوص طلا و جواهر و… است. از جمله بهترين کالاهاي اين بازار که مي توان بعنوان سوغات ترکيه تهيه کرد ظروف مسي، برنجي، سراميک و قاليچه، طلا جواهر، لباس هاي چرمي و صنايع دستي مختلف هستند. همچنين در بخشي از اين بازار براي افرادي که به اشياء عتيقه علاقمند هستند جذاب خواهد بود.

فروشگاه درويش استانبول، هم در نزديکي بازار کاپالي چارشي قرار دارد شما در اين بازار مي توانيد بهترين جنس ها را تهيه کنيد، مانند لوازم حمام ترکي( صابون هاي دست ساز از موادي مثل روغن گل سرخ، روغن زيتون و …)، خزهاي رنگارنگ، پارچه هاي دستبافت ، قلاب بافي و … که هرکدام زيبايي خاصي دارند. تور ترکيه

فروشگاه حرمليک استانبول، اگر به دنبال کالاي خواب و حمام هستيد يکي از بهترين فروشگاه ها، حرمليک است و بر روي اکثر اين اجناس مي توان طرح هاي عثماني را ديد. همچنين جذاب ترين کالايي که در اين فروشگاه عرضه مي شود و بعنوان سوغاتي شيک و زيباست وسايل مربوط به تهيه قهوه ترک است مانند قهوه جوش در جنس هاي مختلف، فنجان ها مخصوص نوشيدن قهوه و … از آنجا که قهوه ي ترک معروف است تهيه اين وسايل از ترکيه خالي از لطف نيست.