جاذبه های توریستی ازمیر ترکیه

تور ترکيه - جاذبه هاي ديدني ترکيه:ازمير ديدني هاي بسياري دارد. شايد بسياري براي دريا و ساحل زيباي اين شهر در تابستان مي روند اما بسياري ديگر نيز وجود دارند که به دنبال اماکن و برنامه هاي هيجان انگيز اين شهر در ترکيه مي گردند. ميدان کناک يکي از اين ديدني ها است. اين ميدان به خاطر برج ساعت خود شهرت دارد. اين برج در سال 1901 ميلادي ساخته شده است در کنار اين ميدان مسجد کناک و بازار کمرالتي قرار دارد.

جاذبه هاي توريستي ازمير ترکيه
اما ديدني هاي ديگر ازمير ترکيه آسانسور است. بناي آسانسور نام يکي از امکان ديدني و حتي تاريخي ازمير است. اين آسانسور که در سال 1907 توسط تاجران يهودي ساخته شده براي جابجايي شهروندان از يک مکان پست بر فراز تپه اي که محل کسب و کار مردم قرار داشته تعبيه شده است.
بناي آسانسور در ازمير ترکيه
اين آسانسور در ازمير ترکيه ابتدا با سيستم فشار آب کار مي کرده است اما بعدها به سيستم الکتريکي مجهز شده است. شما اکنون با سوار شدن در اين آسانسور علاوه برا اينکه شهر و مناطق ديدني آن را از بال مي بينيد مي توانيد از سوغاتي فروشي ها رستوران ها و کافي شاپ هاي آن نيز استفاده کنيد. تلفريک شهر ازمير نيز همچون آسانسور شما را بر فراز ازمير مي برد. اين برج که در سال 1977 ساخته شده شما را به ارتفاع 423 متري از سطح زمين مي برد. اما در محله هاي ديدني اين شهر مي توان از محله آلزانکاک نام برد.

بناي آسانسور در ازمير ترکيه
خيابان هاي باريک با خانه هاي به سبک يوناني و رستوران هاي دل انگيز. اين محله از مرکز شهر چندان دور نيست و حمل و نقل عمومي براي آن وجود دارد. اما از اماکن مهم مي توان به کاديفکال که قعله اي است قديمي اشاره کرد. بعد از اين قلعه آگورا که بازاري نيز در اين منطقه به همين نام است. يادگار دوره امپراتوري روم در اين شهر است که از مکان هايي است که بايد ديد. در ازمير موزه باستانشناسي ، موزه فرهنگ شناسي ، موزه آتاتورک ، موزه هنرهاي نفيس ، موزه هنر ، موزه تاريخ طبيعي وجود دارد. اما ديدني هاي ازمير به موزه هاي آن ختم نمي شود. در بايراکلي يک معبد بنام آتنا به معني الهه عشق و مهارت ، کانالهاي شير ينير و يشيل دره دو نمونه از آثار مهندسي رومي است. رودخانه ملس که در سرتاسر عصر روم شرقي و عثماني آب ازمير را فراهم مي کرد از اين منطقه عبور مي کند. کليساي سنت پليکارت قديمي ترين کليسا درازمير ترکيه است. مهمانسراي کيزلار اقاسي ، بناي يادبود آتاتورک در ميدان جمهوريت که برروي يک اسب نشسته است اين اثر خاطره آزاد سازي اين شهر توسط نيروهاي ترکيه را گرامي مي دارد.